فواید تشخیص  و درمان  زود هنگام دیابت نوع 2

19 می 2015- یک مطالعه ی جدید نشان داد تشخیص و درمان زود هنگام دیابت نوع 2 فواید قابل توجهی برای فرد به همراه  دارد.

غربالگری برای شناسایی دیابت نوع 2 و درمان سریع  این بیماری موجب کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی درطی یک دوره پیگیری 5 ساله  شد. این نتایج از مقایسه ی نتایج این تحقیق با بیمارانی که درغربالگری دیابت نوع 2 شرکت نکرده بودند، حاصل گردید. دانشمندان بخش اپیدمیولوژی دانشگاه کمبریج و دانشکده ی پزشکی میشیگان با استفاده از اطلاعات مطالعه ی اروپایی ADDITIONکه بروی غربالگری  دیابت  و درمان آن در بیماران 40 تا 69 ساله از سه  کشور مختلف اروپایی انجام شده بود  به ارزیابی  ناتوانی ومیزان مرگ ومیر دراین بیماران پرداختند.

 محققان با ترکیب این اطلاعات با یک مدل شبیه سازی کامیپوتری از پیشرفت دیابت ، احتمال بروز سکته یا جراحی بای پس قلب را پس از ده سال در بیماران شرکت کننده  در این تحقیق تخمین  زدند.

نتایج این شبیه سازی نشان  داد 22.4درصد از بیماران ده سال  پس از شروع تحقیق از سکته  یا جراحی بای پس قلب رنج خواهند برد. این تخمین نشان می دهد تشخیص و درمان زود هنگام می تواند عوامل  خطر بیماریهای قلبی عروقی را سه سال به تأخیر اندازد.

هنگامیکه تشخیص دیابت 6 سال به تأخیر بیافتد، 25.9  درصد از افراد به بیماریهای قلبی عروقی مبتلا می شوند. با این حال، محققان مشاهده  کردند چنانچه غربالگری  و مراقبت روتین از قبل اجرا شود تنها 18.5درصد از این افراد پس از ده سال  یک حادثه ی قلبی عروقی را تجربه  خواهند کرد.

 محققان اذعان داشتند بدون تشخیص دیابت، افراد ممکن است فشار خون بالای خود را درمان کرده و سیگار را بطور موقت ترک کنند اما دانشمندان معتقدند حتی در این  شرایط نتیجه ی درمان  این افراد  موجب عدم ابتلا آنان به عوارض قلبی عروقی نمی شود و نتایج بدست آمده موجب اعوجاج از (تحریف) یافته های این تحقیق نمی گردد. نتایج این تحقیق درمجله ی Diabetes Careمنتشر شد.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/may/early-detection-and-treatment-of-type-2-diabetes-could-yield-health-benefits-97494983.html